CikDa: Archering,equestrian,swimming.. I Want to Try~~~

Tuesday, September 30, 2014

Archering,equestrian,swimming.. I Want to Try~~~



Memanah,menunggang kuda,berenang.. antara sukan yang menjadi saranan dan mendapat tekanan daripada Rasulullah saw.

Tadi,lepas balik dari kelas, amek makanan yang dah pun diorder dr pukul 2 td. Dan lepas habis menonton maharaja lawak sekejap(ulangan)... aku dengan roomate pon bergerak la masuk bilik... baru tingkat 2, kitorang ternampak ade 2 orang saudari tengah praktis memanah. Aku yang memang dah lame teringin mencuba sukan panah ni pun dengan excitednye berhentilah sekejap, ingat nak tengok je...

Disebabkan perasaan ingin tahu dan ingin mencuba sesuatu yg baharu membuak2 dalam diri ini, aku pon dengan muke xmalunye meminta izin untuk mencuba... pemanah memakai baju pink ckp oke je.. meh la sini kalau nak terai.. yang sorang lagi pakai baju kuning.. die ckp kalau ade bran meh la cube.. aku pon turun lah balik pegi ke belakang hostel.. die kate ce try tarik je dulu tali busur tu tanpa anak panah.. oke,aku dengan yakinnye pun tarikkk... urrrggghhhhhh~~~~ punyelah regang dan ketat.. aku tengok minah dua orang ni selambe je tarik... aku try lg.. paling jauh pun sampai pipi je... xboleh dah nak bawak ke bawah dagu.. peerrgghhhhh.... aku xpuas hati sangat sebab xmencapai matlamat aku buat muke xmalu tu... punyelah bnyak kali aku cube tarik,, parat tu je tali tu boleh regang... arrgghhhh.. aku nak jugak terer memanah... syok sgt tgk depa men tu.. anak panah tu syuuppppp laju je terbang ke papan marking tu... bestnyeee.... xpe, nanti satu hari aku nak try semua ni.. aku nak join kelab memanah, equestrian club, and swimming... berenang aku dah geti da sikit2. Tp, kalau nak berenang kat air dalam tu xbrani lg kot.. stakat swiming pool parat dagu tu oke la...

No comments:

Post a Comment